21.09.2011

1.

fy søren. det tar lang tid å skrive lister. ordentlige lister. men nå har jeg gjort det. skrevet en liten liste med blogger jeg leser. matblogger. fine folk. med god smak. fra norge. sverige. og danmark. fjooh. og nei. ingen lavkarboblogger.

anne au chocolat. er bloggen til danske anne. hun er chocoholic. og blogger derfor om sjokolade. men også om rosa grøt.
 

marias salt og søtt. er bloggen til matfrelste maria. hun er mor. og lager mat som er tilpasset barn og barnefamilier. i februar lærte hun meg å lage godteri.


niotillfem. sandra. såklart. min favoritt er hennes pizza. pizzeria niotillfem. mmm.

digg mat. er bloggen til lucas. lucas er kresen. og blogger kun det beste av det beste. på denne bloggen finner du derfor kvalitetsmat. for eksempel blåbærpai. og pastasaus.

nam nam. er en dansk. grønn blogg. med vegetariske oppskrifter. og andre fristelser. til helgen vil jeg lage hennes rawkage med bringebær og blåbær. 

underbara clara. er underbar. lær hvordan du sylter agurker. og hvordan du lager verdens beste blåbærkake.

linnéas skafferi. linnéa blogger om sin stora passion; bakning och matlagning. jeg gleder meg til det blir sommer igjen. for da skal jeg lage hennes bärglass.


ekstremt bra utrolig fint. er bloggen til hanne og marte. hver mandag serverer de en kjøttfri rett. og resten av uken serverer de andre godbiter.

valdemarsro.
er en dansk blogg drevet av ann-christine. hun liker å lage mat. og
elsker å gi sin familie en god start på dagen. med et godt og hyggelig måltid.

grys kjøkkenskriverier. gry er søt. og blogger oppskrifter til sine barn. som har flyttet ut. her finner du oppskrifter på alt fra de søteste småkaker. til stuffing. en favoritt!
grys kjøkkenskriverier.

mewkid. er ina på 20 år. hun får meg alltid til å smile. ina elsker fargerike kjoler. det gjenspeiles i maten hennes. farger!

krydderburken. er bloggen til svenske linda. hun eksprementerer med ulike krydder. og smakstilsettinger. linda tar utgangspunkt i svensk husmannskost. på hennes blogg får tips til hvordan du kan piffe opp hverdagsmaten.


trines matblogg. trine er jo matbloggens dronning. jeg trenger ikke si mer.

365 days of breakfast. er bloggen til camilla. jeg leser den hver morgen. så lukker jeg øynene. og forestiller meg at frokosten jeg spiser er laget på hennes kjøkken.

*h

3 kommentarer:

maren sa...

fin liste. nam nam!

Tiril sa...

Kjempefin liste. Nå blir ikke maten i den nystartede studenttilværelsen min så kjedelig.

Hanne sa...

Her var det mye jeg ikke hadde hørt om som må sjekke ut. Fin liste! Og så hyggelig at du nevner oss :)