07.03.2010

hungrig. söndag.

hej.
i dag skal jeg lage børek. for første gang.
jeg elsker børek med spinat og feta. men jeg har ikke spinat eller feta.
jeg skal lage børek med champignon, vårløk, gulost, parmesan og ruccola.
først lager jeg deigen.
Image and video hosting by TinyPic
2.4 dl olje.
1.6 dl vann.
1 ts salt.
1 liter hvetemel.

deretter lager jeg fyllet.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
jeg steker ruccola, vårløk og champignon i hvitløk. det slår aldri feil.
deretter blander jeg det med 2 egg, litt salt og ost.

Image and video hosting by TinyPic
deigen skal formes til størrelsen av små golfballer. press golfballene sammen. legge på fyll. brett sammen og tett åpningen. dypp eller pensle deigen. og dryss over parmesan.
stekes på bakepapir i 30 minutter. ved 200 grader til de er gyldne.
Image and video hosting by TinyPic
de ble litt rare. men smaker godt.
*h

Ingen kommentarer: